Actueel

3 tips van twee starters aan de hypotheekverstrekker

3 tips van twee starters aan de hypotheekverstrekker

op 01 juli 2015 in Actueel, Hypotheken

Deel 1: de oriëntatiefase

Vanuit onze rol als consultant in de financiële sector houden wij ons dagelijks bezig met het optimaliseren van hypotheekprocessen. Uiteraard houden we daarbij rekening met de klant van onze opdrachtgever: de consument. We passen customer journeys toe en proberen zoveel mogelijk in de huid van de consument te kruipen. Inmiddels begeven wij ons zelf ook als starters op de hypotheekmarkt en zijn wij zelf ‘die consument’, waardoor praten over processen en klantreizen  ineens een hele andere lading krijgt. Deze persoonlijke ervaringen zijn heel waardevol, want deze kunnen wij weer gebruiken om ons werk nog beter te doen. Met de 'consumentenpet' op zullen wij onze tips geven over hoe je als hypotheekverstrekker de starter goed kunt begeleiden in het hypotheekproces. Hiermee hebben wij aandacht voor de verschillende fases; van oriëntatie, de inventarisatie, het advies tot en met de eventuele nazorg. In dit eerste item trappen we af met de oriëntatiefase.

Het gras bij de buren..(deel 1): De opmars van RoboAdvisors in de Verenigde Staten

Het gras bij de buren..(deel 1): De opmars van RoboAdvisors in de Verenigde Staten

op 30 april 2015 in Actueel, Innovatie, Financieel advies

De Nederlandse financiële sector heeft de neiging om zichzelf te verbeteren vanuit de eigen situatie en geschiedenis. Leren van wat er buiten Nederland wel en niet werkt gebeurt nog te weinig. Hoewel Nederland op het gebied van cross channel klantbediening zeker niet achterop loopt, hebben wij gemerkt dat er nog veel te leren valt van de avonturen en initiatieven van buitenlandse financiële dienstverleners. Partner Robert Harreman schrijft daarom de komende periode op een reeks artikelen over opmerkelijke initiatieven uit het buitenland. Om inspiratie op te doen en van te leren. Het eerste artikel gaat over de opmars van RoboAdvisors in de Verenigde Staten.

De financiële keuken: 3 essentiële ingrediënten voor de beste digitale klantervaring

De financiële keuken: 3 essentiële ingrediënten voor de beste digitale klantervaring

op 10 maart 2015 in Digital User Experience, Actueel

De financiële sector is inmiddels best ver met de focus op klantervaring. Maar als we even het hoofd uit het raam steken en bij de buren in de keuken kijken, is direct duidelijk dat we nog steeds ver achterlopen. De focus op ‘total customer experience’ zoals de collega’s binnen de retailsector, de luxe hotelketens, of de pretparken, dat keer op keer weten te etaleren, is helaas nog een verre droom.

 

Het gras bij de buren..(deel 2): De Kiwi Saver, simpel pensioensysteem in Nieuw-Zeeland

Het gras bij de buren..(deel 2): De Kiwi Saver, simpel pensioensysteem in Nieuw-Zeeland

op 15 juni 2015 in Innovatie, Software Solutions

Het blijft een opvallend feit dat Nieuw-Zeelanders zich graag vereenzelvigen met hun nationale symbool 'de Kiwi'. Best opmerkelijk omdat de Kiwi een nogal domme, blinde en bijna uitgestorven vogel is, die ook nog eens niet kan vliegen. Doe dan maar de oranje leeuw. Het palet aan producten en diensten dat in Nieuw-Zeeland aan de Kiwi is verbonden is oneindig. Van de Kiwi Bank, Kiwi kersthammen, Kiwi WC papier tot de bij Mc Donalds te kopen Kiwi Burger. Een Kiwi product dat echter de moeite waard is om wat nader onder de loep te nemen is de Kiwi Saver. Dit is een in 2007 door de overheid ingevoerd spaarsysteem, waarmee de Nieuw-Zeelanders een eigen pensioen kunnen opbouwen. In korte tijd is het erg populair geworden en op dit moment doet al meer dan 60% van de Nieuw-Zeelanders onder de 65 jaar mee met de Kiwi Saver.

De financiële keuken (2): vier recepten van design thinking

De financiële keuken (2): vier recepten van design thinking

op 16 april 2015 in Actueel, Digital User Experience, Innovatie

Design thinking belandt binnen de financiële sector maar al te vaak op een zijspoor. Hoe zouden sommige oplossingen in de financiële wereld eruit zien als we de principes van design thinking toepassen? Yellowtail experience design consultant geeft op Emerce een indruk van hoe vier gerechten uit de financiële keuken dan zullen smaken: On demand advies, de nieuwe K&E toets, Uniek Pensioen Inzicht (UPO), Less is better.

Lees hier het artikel.

LEF en Yellowtail op Amsterdamse beurs voor gongceremonie

LEF en Yellowtail op Amsterdamse beurs voor gongceremonie

op 10 maart 2015 in Actueel, MVO, Yellowtail nieuws

Op uitnodiging van Euronext heeft LEF, in verband met haar 1e jubileumjaar, op 10 maart de beurs geopend. Directeur Gijs Wintzen opende de Amsterdamse effectenbeurs door op de traditionele gong te slaan. De gong ceremonie vond plaats in de Global Money Week en stond in het teken van de missie van LEF. Yellowtail mocht als een van de partners van LEF ook bij de gongslag aanwezig zijn.

 
Grote belangstelling voor presentatie 'Google Hypotheken' tijdens Hypovak

Grote belangstelling voor presentatie 'Google Hypotheken' tijdens Hypovak

op 03 juni 2015 in Actueel, Evenementen/congressen, Yellowtail nieuws

Ongeveer 30% van de adviseurs zou overwegen zich aan te sluiten indien een hypotheekinitiatief zoals Google, een hypotheekverstrekker of distributiepartij op zoek is naar een flexibele schil van gekwalificeerde webcam-adviseurs. Dat bleek bij een opiniepeiling die Gert Vasse van Yellowtail en Koen van Nijnatten (GfK) hielden tijdens hun Hypovak masterclass 'Google hypotheken en de online klantreis van nagenoeg iedere hypotheekconsument'.

Van de naar schatting 200 aanwezigen waren ongeveer 75% adviseurs. Van die groep van 150 staat dus een ongeveer een derde deel open om aansluiting te zoeken bij een nieuw initiatief.

Video-impressie van de hackathon Yellowlab

Video-impressie van de hackathon Yellowlab

op 12 februari 2015 in Actueel, Evenementen/congressen, Innovatie, Yellowtail nieuws

Al in een eerdere post deden wij verslag van de eerste editie van onze hackathon Yellowlab. Bekijk ook de video impressie.

Ge-google met hypotheken

Ge-google met hypotheken

op 13 mei 2015 in Actueel, Innovatie, Hypotheken

Zonder er veel ruchtbaarheid aan te geven is begin dit jaar ‘Google Mortgage’ live gegaan in the UK. Wereldschokkend? Ogenschijnlijk niet, maar de impact is groter dan op het eerste oog lijkt. Het distributielandschap zal aanzienlijk veranderen. Waarom komt Google met deze tool op de markt, wat is de achterliggende strategie en wat zijn de next steps?

Hypotheekverstrekkers hanteren defensieve strategie

Hypotheekverstrekkers hanteren defensieve strategie

op 24 maart 2015 in Actueel, Bank, Hypotheken

In begin 2013 schreef ik mijn Masterscriptie over de defensieve strategieën van verzekeraars. Zij veranderden door het opzetten van een nieuwe aanbieder, of focusten zich op een nichemarkt waarmee de rol van het intermediair belangrijk bleef. Kijk bijvoorbeeld naar nieuwe aanbieders zoals “Ditzo” van ASR of naar “Allsecure” van Allianz.

Robin Bouman en Gert Vasse benoemd als Director

Robin Bouman en Gert Vasse benoemd als Director

op 12 februari 2015 in Actueel

Gert Vasse en Robin Bouman zijn onlangs benoemd als Director. In hun nieuwe functie worden zij mede verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van Yellowtail’s marktpositie, waarbij Gert Vasse met name business development binnen Nederland voor zijn rekening neemt, en Robin Bouman zich zal focussen op projecten op het snijvlak van cross channel klantbediening in zowel binnen- als buitenland.

<<  1 2 3 [45 6  >>  

  • "Yellowtail heeft Independer uitstekend ondersteund bij de beantwoording van het technologie-vraagstuk en met specifieke expertise op gebied van online klantbediening in de hypotheekmarkt."

    Roel ter Brugge | Manager Projecten, IT en Innovatie | Independer
  • "We hebben Yellowtail leren kennen als deskundig, enthousiast en gedreven. Samen hebben we een prachtige online tool gebouwd, waarbij onze klanten de voorbereiding op advies en het afsluiten van een hypotheek eenvoudig digitaal kunnen doen."

    Hans de Wolff | Directeur Particulieren bij Triodos
  • "Het adviesrapport is nu dynamisch opgebouwd. Dat stelt zeker dat onze adviseurs een compliant en een zo klantgericht mogelijk advies geven."

    Harry Schoon | Achmea