Actueel

Parallelsessie AM:dag: De beste digital user experience in de financiële sector

Parallelsessie AM:dag: De beste digital user experience in de financiële sector

op 22 oktober 2015 in Actueel, Evenementen/congressen

Op 17 november a.s. vindt AM:dag plaats. Birashanth Thanabalasingam, hoofd User Experience & Design bij Yellowtail verzorgt er een parallelsessie met de titel 'De beste digital user experience in de financiële sector'.

Sessie op AM:Hypotheken: 'De markt en zijn bewegingen'

Sessie op AM:Hypotheken: 'De markt en zijn bewegingen'

op 02 september 2015 in Actueel, Evenementen/congressen, Innovatie, Hypotheken

Op 17 september a.s. vindt AM:Hypotheken plaats in Maarssen. Yellowtail Director Gert Vasse is één van de (plenaire) sprekers.

Het gras bij de buren..(deel 2): De Kiwi Saver, simpel pensioensysteem in Nieuw-Zeeland

Het gras bij de buren..(deel 2): De Kiwi Saver, simpel pensioensysteem in Nieuw-Zeeland

op 15 juni 2015 in Innovatie, Software Solutions

Het blijft een opvallend feit dat Nieuw-Zeelanders zich graag vereenzelvigen met hun nationale symbool 'de Kiwi'. Best opmerkelijk omdat de Kiwi een nogal domme, blinde en bijna uitgestorven vogel is, die ook nog eens niet kan vliegen. Doe dan maar de oranje leeuw. Het palet aan producten en diensten dat in Nieuw-Zeeland aan de Kiwi is verbonden is oneindig. Van de Kiwi Bank, Kiwi kersthammen, Kiwi WC papier tot de bij Mc Donalds te kopen Kiwi Burger. Een Kiwi product dat echter de moeite waard is om wat nader onder de loep te nemen is de Kiwi Saver. Dit is een in 2007 door de overheid ingevoerd spaarsysteem, waarmee de Nieuw-Zeelanders een eigen pensioen kunnen opbouwen. In korte tijd is het erg populair geworden en op dit moment doet al meer dan 60% van de Nieuw-Zeelanders onder de 65 jaar mee met de Kiwi Saver.

Weg met de handgeschreven werkgeversverklaring

Weg met de handgeschreven werkgeversverklaring

op 30 september 2015 in Actueel, Hypotheken

Het is geen zeldzaamheid dat de adviseur, de klant, de werkgever
en de geldverstrekker bij elkaar zo’n paar uur bezig zijn om tot een
correcte werkgeversverklaring te komen. Een uitdagend en onnodig
frustrerende aangelegenheid, dat moet toch anders kunnen?

Webinar: hoe u mobiele apps kunt inzetten om van prospects betrokken klanten te maken

Webinar: hoe u mobiele apps kunt inzetten om van prospects betrokken klanten te maken

op 01 september 2015 in Actueel, Evenementen/congressen, Innovatie

We worden al tijden bedolven onder indrukwekkende getallen over smartphone gebruik, en tabletpenetratie. Dit roept de vraag op bij bedrijven wat deze ontwikkelingen voor hen betekenen en hoe ze daar op in moeten spelen. Veel financials hebben al betaalapps op de markt gebracht en stappen gezet om bestaande klanten via mobiel te bedienen.

Grote belangstelling voor presentatie 'Google Hypotheken' tijdens Hypovak

Grote belangstelling voor presentatie 'Google Hypotheken' tijdens Hypovak

op 03 juni 2015 in Actueel, Evenementen/congressen, Yellowtail nieuws

Ongeveer 30% van de adviseurs zou overwegen zich aan te sluiten indien een hypotheekinitiatief zoals Google, een hypotheekverstrekker of distributiepartij op zoek is naar een flexibele schil van gekwalificeerde webcam-adviseurs. Dat bleek bij een opiniepeiling die Gert Vasse van Yellowtail en Koen van Nijnatten (GfK) hielden tijdens hun Hypovak masterclass 'Google hypotheken en de online klantreis van nagenoeg iedere hypotheekconsument'.

Van de naar schatting 200 aanwezigen waren ongeveer 75% adviseurs. Van die groep van 150 staat dus een ongeveer een derde deel open om aansluiting te zoeken bij een nieuw initiatief.

Column Matthijs Mons in AM: Digitaal advies

Column Matthijs Mons in AM: Digitaal advies

op 30 september 2015 in Actueel, Hypotheken, Financieel advies

Vandaag kreeg ik een bericht onder ogen met als kop “Rabobank ziet af van digitaal hypotheekadvies”. De bank zou tot de conclusie zijn gekomen dat de meeste klanten uiteindelijk toch behoefte hebben aan advies door een persoonlijke adviseur. Zo’n bericht is op het eerste gezicht natuurlijk koren op de molen van diegenen die zich heftig plegen te verzetten tegen de voortschrijdende digitalisering van hypotheekprocessen:  “Zie je wel: het wordt toch nooit wat met online hypotheken”. De vraag is echter of dat de juiste conclusie is.

3 tips van twee starters aan de hypotheekverstrekker. Deel 2: de inventarisatiefase

op 24 augustus 2015 in Actueel, Hypotheken

Yellowtail Consultants Florine Reinders en Myrthe Palmboom begeven zich als starter op de hypotheekmarkt en zijn zelf daardoor opeens ‘die consument’ voor wie ze, vanuit hun rol, dagelijks bezig zijn om hypotheekprocessen te optimaliseren. In deel één gingen zij in op de oriëntatiefase. In dit vervolg geven zij tips voor de inventarisatiefase.

Ge-google met hypotheken

Ge-google met hypotheken

op 13 mei 2015 in Actueel, Innovatie, Hypotheken

Zonder er veel ruchtbaarheid aan te geven is begin dit jaar ‘Google Mortgage’ live gegaan in the UK. Wereldschokkend? Ogenschijnlijk niet, maar de impact is groter dan op het eerste oog lijkt. Het distributielandschap zal aanzienlijk veranderen. Waarom komt Google met deze tool op de markt, wat is de achterliggende strategie en wat zijn de next steps?

Terugblik op AM Hypotheken: kansen voor digitalisering en gebruik van data

Terugblik op AM Hypotheken: kansen voor digitalisering en gebruik van data

op 18 september 2015 in Actueel, Evenementen/congressen

Op donderdag 17 september vond AM:Hypotheken plaats. Met maar liefst 300 bezoekers was deze eerste editie drukbezocht. Yellowtail was gevraagd om twee presentaties te verzorgen. Gert Vasse, Director bij Yellowtail, mocht als eerste spreker het congres plenair aftrappen. Hij deed dit volgens Amweb op spectaculaire wijze door een slok uit een flesje motorolie te nemen. Yellowtail verwacht namelijk dat het aanvraagproces en beheer de komende drie jaar stapsgewijs worden gedigitaliseerd en de koffie ingeruild kan worden voor brandstof voor de robo-adviseur.

3 tips van twee starters aan de hypotheekverstrekker

3 tips van twee starters aan de hypotheekverstrekker

op 01 juli 2015 in Actueel, Hypotheken

Deel 1: de oriëntatiefase

Vanuit onze rol als consultant in de financiële sector houden wij ons dagelijks bezig met het optimaliseren van hypotheekprocessen. Uiteraard houden we daarbij rekening met de klant van onze opdrachtgever: de consument. We passen customer journeys toe en proberen zoveel mogelijk in de huid van de consument te kruipen. Inmiddels begeven wij ons zelf ook als starters op de hypotheekmarkt en zijn wij zelf ‘die consument’, waardoor praten over processen en klantreizen  ineens een hele andere lading krijgt. Deze persoonlijke ervaringen zijn heel waardevol, want deze kunnen wij weer gebruiken om ons werk nog beter te doen. Met de 'consumentenpet' op zullen wij onze tips geven over hoe je als hypotheekverstrekker de starter goed kunt begeleiden in het hypotheekproces. Hiermee hebben wij aandacht voor de verschillende fases; van oriëntatie, de inventarisatie, het advies tot en met de eventuele nazorg. In dit eerste item trappen we af met de oriëntatiefase.

Het gras bij de buren..(deel 1): De opmars van RoboAdvisors in de Verenigde Staten

Het gras bij de buren..(deel 1): De opmars van RoboAdvisors in de Verenigde Staten

op 30 april 2015 in Actueel, Innovatie, Financieel advies

De Nederlandse financiële sector heeft de neiging om zichzelf te verbeteren vanuit de eigen situatie en geschiedenis. Leren van wat er buiten Nederland wel en niet werkt gebeurt nog te weinig. Hoewel Nederland op het gebied van cross channel klantbediening zeker niet achterop loopt, hebben wij gemerkt dat er nog veel te leren valt van de avonturen en initiatieven van buitenlandse financiële dienstverleners. Partner Robert Harreman schrijft daarom de komende periode op een reeks artikelen over opmerkelijke initiatieven uit het buitenland. Om inspiratie op te doen en van te leren. Het eerste artikel gaat over de opmars van RoboAdvisors in de Verenigde Staten.

<<  1 2 3 [45 6 7  >>  

  • "Het adviesrapport is nu dynamisch opgebouwd. Dat stelt zeker dat onze adviseurs een compliant en een zo klantgericht mogelijk advies geven."

    Harry Schoon | Achmea
  • "Yellowtail heeft Independer uitstekend ondersteund bij de beantwoording van het technologie-vraagstuk en met specifieke expertise op gebied van online klantbediening in de hypotheekmarkt."

    Roel ter Brugge | Manager Projecten, IT en Innovatie | Independer
  • "We hebben Yellowtail leren kennen als deskundig, enthousiast en gedreven. Samen hebben we een prachtige online tool gebouwd, waarbij onze klanten de voorbereiding op advies en het afsluiten van een hypotheek eenvoudig digitaal kunnen doen."

    Hans de Wolff | Directeur Particulieren bij Triodos