Actueel

Ge-google met hypotheken

Ge-google met hypotheken

op 13 mei 2015 in Actueel, Innovatie, Hypotheken

Zonder er veel ruchtbaarheid aan te geven is begin dit jaar ‘Google Mortgage’ live gegaan in the UK. Wereldschokkend? Ogenschijnlijk niet, maar de impact is groter dan op het eerste oog lijkt. Het distributielandschap zal aanzienlijk veranderen. Waarom komt Google met deze tool op de markt, wat is de achterliggende strategie en wat zijn de next steps?

Hypotheekverstrekkers hanteren defensieve strategie

Hypotheekverstrekkers hanteren defensieve strategie

op 24 maart 2015 in Actueel, Bank, Hypotheken

In begin 2013 schreef ik mijn Masterscriptie over de defensieve strategieën van verzekeraars. Zij veranderden door het opzetten van een nieuwe aanbieder, of focusten zich op een nichemarkt waarmee de rol van het intermediair belangrijk bleef. Kijk bijvoorbeeld naar nieuwe aanbieders zoals “Ditzo” van ASR of naar “Allsecure” van Allianz.

Robin Bouman en Gert Vasse benoemd als Director

Robin Bouman en Gert Vasse benoemd als Director

op 12 februari 2015 in Actueel

Gert Vasse en Robin Bouman zijn onlangs benoemd als Director. In hun nieuwe functie worden zij mede verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van Yellowtail’s marktpositie, waarbij Gert Vasse met name business development binnen Nederland voor zijn rekening neemt, en Robin Bouman zich zal focussen op projecten op het snijvlak van cross channel klantbediening in zowel binnen- als buitenland.

Het gras bij de buren..(deel 1): De opmars van RoboAdvisors in de Verenigde Staten

Het gras bij de buren..(deel 1): De opmars van RoboAdvisors in de Verenigde Staten

op 30 april 2015 in Actueel, Innovatie, Financieel advies

De Nederlandse financiële sector heeft de neiging om zichzelf te verbeteren vanuit de eigen situatie en geschiedenis. Leren van wat er buiten Nederland wel en niet werkt gebeurt nog te weinig. Hoewel Nederland op het gebied van cross channel klantbediening zeker niet achterop loopt, hebben wij gemerkt dat er nog veel te leren valt van de avonturen en initiatieven van buitenlandse financiële dienstverleners. Partner Robert Harreman schrijft daarom de komende periode op een reeks artikelen over opmerkelijke initiatieven uit het buitenland. Om inspiratie op te doen en van te leren. Het eerste artikel gaat over de opmars van RoboAdvisors in de Verenigde Staten.

De financiële keuken: 3 essentiële ingrediënten voor de beste digitale klantervaring

De financiële keuken: 3 essentiële ingrediënten voor de beste digitale klantervaring

op 10 maart 2015 in Digital User Experience, Actueel

De financiële sector is inmiddels best ver met de focus op klantervaring. Maar als we even het hoofd uit het raam steken en bij de buren in de keuken kijken, is direct duidelijk dat we nog steeds ver achterlopen. De focus op ‘total customer experience’ zoals de collega’s binnen de retailsector, de luxe hotelketens, of de pretparken, dat keer op keer weten te etaleren, is helaas nog een verre droom.

 

Een kijkje in de keuken van onze hackathon ‘Yellowlab’

Een kijkje in de keuken van onze hackathon ‘Yellowlab’

op 10 februari 2015 in Actueel, Innovatie, Yellowtail nieuws

Yellowtail organiseerde 5/6 februari voor de eerste maal een heuse hackathon voor haar medewerkers onder de naam 'Yellowlab'. Doemen bij het woord hackathon visioenen op van bleke nerds in AC/DC shirts die bij elkaar komen om de hele nacht te programmeren met de pizzadozen op tafel; afgezien van een enkele pizza, was dit beeld niet typerend voor Yellowlab. Er waren geen AC/DC shirts te bekennen en er werd ook zeker niet alleen maar geprogrammeerd of geprototyped. Maar wat was Yellowlab dan wel?

De financiële keuken (2): vier recepten van design thinking

De financiële keuken (2): vier recepten van design thinking

op 16 april 2015 in Actueel, Digital User Experience, Innovatie

Design thinking belandt binnen de financiële sector maar al te vaak op een zijspoor. Hoe zouden sommige oplossingen in de financiële wereld eruit zien als we de principes van design thinking toepassen? Yellowtail experience design consultant geeft op Emerce een indruk van hoe vier gerechten uit de financiële keuken dan zullen smaken: On demand advies, de nieuwe K&E toets, Uniek Pensioen Inzicht (UPO), Less is better.

Lees hier het artikel.

LEF en Yellowtail op Amsterdamse beurs voor gongceremonie

LEF en Yellowtail op Amsterdamse beurs voor gongceremonie

op 10 maart 2015 in Actueel, MVO, Yellowtail nieuws

Op uitnodiging van Euronext heeft LEF, in verband met haar 1e jubileumjaar, op 10 maart de beurs geopend. Directeur Gijs Wintzen opende de Amsterdamse effectenbeurs door op de traditionele gong te slaan. De gong ceremonie vond plaats in de Global Money Week en stond in het teken van de missie van LEF. Yellowtail mocht als een van de partners van LEF ook bij de gongslag aanwezig zijn.

 
Cross channel klantbediening Obvion; een praktische aanpak

Cross channel klantbediening Obvion; een praktische aanpak

op 15 januari 2015 in Actueel, Projecten, omnichannel klantbediening

In de hypotheeksector is het klassieke klantbedieningsmodel aan veranderingen onderhevig, zo bewijst onder andere de case van Obvion. Klanten worden primair bediend via het intermediair, maar tegelijkertijd zoeken klanten steeds vaker rechtstreeks contact met de aanbieder. Dit levert de geldverstrekker niet alleen nieuwe kansen op, maar ook een paar stevige uitdagingen. Hoe voldoe je aan snel groeiende klantverwachtingen, zeker als je traditioneel niet bent ingesteld op de B2C-relaties? En hoe bied je je klant samen met je belangrijkste partner – de adviseur - een betere cross channel ervaring?

Video-impressie van de hackathon Yellowlab

Video-impressie van de hackathon Yellowlab

op 12 februari 2015 in Actueel, Evenementen/congressen, Innovatie, Yellowtail nieuws

Al in een eerdere post deden wij verslag van de eerste editie van onze hackathon Yellowlab. Bekijk ook de video impressie.

Video: De opkomst van cross channel distributie

Video: De opkomst van cross channel distributie

op 05 januari 2015 in Actueel, omnichannel klantbediening

Matthijs Mons vertelt over de opkomst van cross-channel distributie en welke implicaties dit heeft voor financiële dienstverleners.

<<  1 2 3 4 [56 7  >>  

  • "We hebben Yellowtail leren kennen als deskundig, enthousiast en gedreven. Samen hebben we een prachtige online tool gebouwd, waarbij onze klanten de voorbereiding op advies en het afsluiten van een hypotheek eenvoudig digitaal kunnen doen."

    Hans de Wolff | Directeur Particulieren bij Triodos
  • "Yellowtail heeft Independer uitstekend ondersteund bij de beantwoording van het technologie-vraagstuk en met specifieke expertise op gebied van online klantbediening in de hypotheekmarkt."

    Roel ter Brugge | Manager Projecten, IT en Innovatie | Independer
  • "Het adviesrapport is nu dynamisch opgebouwd. Dat stelt zeker dat onze adviseurs een compliant en een zo klantgericht mogelijk advies geven."

    Harry Schoon | Achmea