Actueel

ICT tools voor financieel adviseurs

ICT tools voor financieel adviseurs

op 29 september 2014 in Actueel, Financieel advies

Financieel adviseurs zitten in een veranderde en competitieve omgeving. Wil je als adviseur je bestaansrecht behouden, dan zal je je klanten optimaal moeten bedienen. Denken vanuit de consument is daarbij cruciaal. Een hulpmiddel daarbij is de klantreis financiële dienstverlening. Met deze visuele reis, bestaande uit zeven fasen kun je per stap bepalen hoe je je dienstverlening wilt inrichten. Bepaal vervolgens of je dit al zo faciliteert en met welke ondersteunende systemen. Vervolgens kun je de ‘gaps’ invullen.

Lees hier het artikel van consultant Marijn de Granada in de AM special ICT/Innovatie (sept 2014)

Realisatie Aegon Financieel Dashboard

Realisatie Aegon Financieel Dashboard

op 27 mei 2014 in Actueel, Projecten, Innovatie, omnichannel klantbediening

Aegon heeft als missie om haar klanten in staat te stellen zelf bewust keuzes te maken voor een gezonde financiële toekomst. Klanten willen in toenemende mate zelf grip op hun financiën hebben. Zij willen overzicht, inzicht en oplossingen zelf kunnen regelen. Het Finacieel Dashboard dat Yellowtail onlangs bij Aegon gerealiseerd heeft, en waarvan de eerste versie live is, past bij die missie en klantwensen.

Uit de bocht of In-Control?

Uit de bocht of In-Control?

op 01 april 2014 in Actueel, Risk management

Het proces van grip krijgen op uw bedrijfsvoering

U rijdt in uw auto op een bergweg die alsmaar smaller wordt. U nadert een bocht met steile afgrond. U moet er alles aan doen om op de weg te blijven en uw doel te bereiken. Grip en goed zicht zijn dan onontbeerlijk om niet uit de bocht te vliegen en de afgrond in te zeilen. Dit gevoel kunt u wellicht ook ervaren binnen uw functie als Concern Controller of Hoofd Bedrijfsvoering.

Implementatie Figlo technologie bij Achmea zorgt voor klantgerichter advies

Implementatie Figlo technologie bij Achmea zorgt voor klantgerichter advies

op 22 september 2014 in Actueel, Projecten, Hypotheken, omnichannel klantbediening

In 2013 startte Achmea een project op om de bestaande software van de afdeling hypotheekadvies van Centraal Beheer te vervangen. De huidige software was verouderd en voldeed niet meer aan de eisen van het veranderende financiële landschap. In hun zoektocht naar een passende applicatie kwamen zij uiteindelijk terecht bij Figlo. Doorslaggevend voor de keuze waren de schaalbaarheid van de software, de techniek, het enthousiasme van het team en het feit dat de software op termijn niet alleen voor hypotheken ingezet kan worden, maar Achmea breed voor financiële planning.

 

Klanten zijn geen eenheidsworst; het toevoegen van menselijkheid aan het proces

Klanten zijn geen eenheidsworst; het toevoegen van menselijkheid aan het proces

op 06 mei 2014 in Actueel, Financieel advies, omnichannel klantbediening

Dienstverlening vindt steeds meer online plaats en u heeft uw processen daar optimaal op ingericht. Daardoor lijkt iedere klantreis ogenschijnlijk conform een 'happy flow' te verlopen. Maar de kans bestaat dat uw klanten zich in bepaalde situaties niet senang voelen bij deze min of meer gedwongen route en een andere service van u verwachten. Dat zijn de momenten waarbij u heel gemakkelijk de connectie met uw klanten verliest. Met alle gevolgen van dien: lagere conversie, lagere klanttevredenheid, negatieve klantreviews..

Vers van de pers: 'Bank van de toekomst'

Vers van de pers: 'Bank van de toekomst'

op 20 maart 2014 in Actueel, Bank, Bank van de toekomst

Nu de rust in het economische landschap enigszins is teruggekeerd, heeft de financiële sector weer tijd om vooruit te kijken. De focus verschuift langzaam van compliancy en het aanleggen van financiële buffers naar het optimaal bedienen van de consument en het aansluiten bij de ontwikkelingen in de buitenwereld. En in de buitenwereld is er ondertussen veel gebeurd. De consument bepaalt meer en meer hoe en wanneer hij zaken wil doen met zijn bank en verzekeraar. Er staan nieuwe buitenlandse spelers op de stoep die de Nederlandse markt willen betreden en van oorsprong geen bank of verzekeraar zijn. Er is een blijvende kostendruk op het adviseren over en verkopen van financiële producten. Nieuwe commerciële modellen zoals peer-to-peer banking en crowdfunding schieten, met wisselend succes, als paddenstoelen uit de grond.

Interview met Gert Vasse: Inzicht is cruciaal voor gericht advies

Interview met Gert Vasse: Inzicht is cruciaal voor gericht advies

op 13 augustus 2014 in Actueel, Financieel advies

Yellowtail consultant Gert Vasse werd onlangs geïnterviewd door Hypothekenplatform. “Hypotheekverstrekkers kunnen nog beter op de behoefte van verschillende doelgroepen inspelen”. Dat zegt Gert Vasse van Yellowtail Consulting, die vindt dat er vaak nog te veel op advies wordt gestuurd, terwijl de klant dat lang niet altijd meer nodig heeft.

Bodycheck de aanbieder, (g)een aanstelling voor iedereen?

Bodycheck de aanbieder, (g)een aanstelling voor iedereen?

op 05 mei 2014 in Actueel, Evenementen/congressen, Yellowtail nieuws

Op dinsdag 27 mei a.s. vindt in 't Spant in Bussum HypoVak plaats, een groot vakevenement voor hypotheekadviseurs en financieel planners.

Yellowtail verzorgt op deze dag een workshop met de titel: Bodycheck de aanbieder, (g)een aanstelling voor iedereen?

ABN AMRO

Onlangs zijn twee nieuwe proposities, Financiële Scan en Deeladvies Pensioen, live gegaan bij ABN AMRO. Yellowtail realiseerde beide projecten in korte tijd, door met behulp van Figlo Studio een versnelde invoer van de gegevens van private banking klanten mogelijk te maken.

Figlo Academy: tevreden klanten en blije adviseurs

Figlo Academy: tevreden klanten en blije adviseurs

op 27 mei 2014 in Actueel, Financieel advies

Yellowtail is de primaire Figlo implementatiepartner en beschikt over veel relevante kennis van het Figlo platform. Om het optimale uit uw Figlo implementatie te halen heeft Yellowtail Figlo Academy opgericht.

‘My Life Event community’ winnaar innovatiecompetitie 2014

‘My Life Event community’ winnaar innovatiecompetitie 2014

op 15 april 2014 in Actueel, Innovatie

Terwijl het resultaat van onze eerste innovatiecyclus nog maar net verschenen is, hebben we intussen ook al de nieuwe innovatiecompetitie afgerond. Deze keer lag de nadruk op het ontwikkelen van een nieuwe propositie samen met één of meerdere  van onze partners. Yellowtail beschikt over een krachtig partnernetwerk en wij willen onze klanten hier nog meer van laten profiteren. Drie teams binnen Yellowtail hebben hard gewerkt aan hun proposities, die op vrijdag 4 april j.l. aan een externe jury werden gepresenteerd. Na een nek aan nek race, koos de jury uiteindelijk unaniem voor het concept ‘My Life event community’. Het winnende concept is een co-creatie van Yellowtail, Advieskeuze.nl, Newest Industry en Eerstestap.nl. Met dit community platform wordt het proces dat komt kijken bij ‘life event gedreven aankopen' op één plek beschikbaar gesteld, waarmee consumenten eenvoud, gemak en overzicht wordt geboden.

<<  1 2 3 4 5 [6

  • "We hebben Yellowtail leren kennen als deskundig, enthousiast en gedreven. Samen hebben we een prachtige online tool gebouwd, waarbij onze klanten de voorbereiding op advies en het afsluiten van een hypotheek eenvoudig digitaal kunnen doen."

    Hans de Wolff | Directeur Particulieren bij Triodos
  • "Yellowtail heeft Independer uitstekend ondersteund bij de beantwoording van het technologie-vraagstuk en met specifieke expertise op gebied van online klantbediening in de hypotheekmarkt."

    Roel ter Brugge | Manager Projecten, IT en Innovatie | Independer
  • "Het adviesrapport is nu dynamisch opgebouwd. Dat stelt zeker dat onze adviseurs een compliant en een zo klantgericht mogelijk advies geven."

    Harry Schoon | Achmea