Actueel

De 6 DON'Ts in het hypotheekproces in 2015

De 6 DON'Ts in het hypotheekproces in 2015

op 17 december 2014 in Actueel

De wensen en verwachtingen van consumenten én de marktcondities zijn afgelopen jaren flink veranderd. Wil je als financiële dienstverlener bestaansrecht behouden, dan moeten hypotheekprocessen in 2015 echt veranderd en geoptimaliseerd worden!

Consument meer aan het roer door integratie databronnen

Consument meer aan het roer door integratie databronnen

op 03 november 2014 in Actueel, Innovatie

Onze businesspartner Figlo heeft in Zuid-Afrika een Astute-certificering behaald. Deze certicifering is een blijk van goedkeuring door Astute, wat nu het Figlo-platform volledig integreert met Astute. Dit zorgt ervoor dat gebruikers van Figlo gemakkelijk via het Astute platform data uit kunnen wisselen tussen verschillende productaanbieders. Hierbij valt te denken aan productinformatie over verschillende verzekeringen of beleggingsproducten. De integratie met verschillende databronnen zorgt voor een efficiëntere bediening van klanten en een betere klantervaring.

Interview met Gert Vasse: Inzicht is cruciaal voor gericht advies

Interview met Gert Vasse: Inzicht is cruciaal voor gericht advies

op 13 augustus 2014 in Actueel, Financieel advies

Yellowtail consultant Gert Vasse werd onlangs geïnterviewd door Hypothekenplatform. “Hypotheekverstrekkers kunnen nog beter op de behoefte van verschillende doelgroepen inspelen”. Dat zegt Gert Vasse van Yellowtail Consulting, die vindt dat er vaak nog te veel op advies wordt gestuurd, terwijl de klant dat lang niet altijd meer nodig heeft.

Van transactiegericht naar relatiegericht klantbeheer

Van transactiegericht naar relatiegericht klantbeheer

op 11 december 2014 in Actueel, Evenementen/congressen, Hypotheken

In februari 2015 vindt de 24ste editie van het Hypotheken Event plaats.

Klant centraal? Wat kunnen financials leren van Apple en IKEA

Klant centraal? Wat kunnen financials leren van Apple en IKEA

op 08 oktober 2014 in Actueel

Bij veel grote organisaties zijn klanten vaak letterlijk uit beeld geraakt, terwijl zij juist hun bestaansrecht vormen. Bij banken en verzekeraars is dit besef gekomen en zij stellen de klant de laatste jaren weer centraal. Men gaat steeds meer terug naar de kernactiviteiten. De vraag die je hierbij echter kunt stellen is 'staat de klant wel centraal wanneer banken en verzekeraars terug gaan naar hun kernactiviteiten?' In de praktijk betekent het teruggaan naar kernactiviteiten namelijk dat men teruggaat naar het leveren van financiële diensten, terwijl het maar de vraag is of de consument écht op financiële diensten zit te wachten. Wil de consument niet gewoon in zijn levensgebeurtenis gefaciliteerd worden, waarbij financiële diensten slechts een noodzakelijke component zijn?

Figlo Academy: tevreden klanten en blije adviseurs

Figlo Academy: tevreden klanten en blije adviseurs

op 27 mei 2014 in Actueel, Financieel advies

Yellowtail is de primaire Figlo implementatiepartner en beschikt over veel relevante kennis van het Figlo platform. Om het optimale uit uw Figlo implementatie te halen heeft Yellowtail Figlo Academy opgericht.

Discretionair inkomen; de basis voor een zorgeloze premie voor de klant

Discretionair inkomen; de basis voor een zorgeloze premie voor de klant

op 19 november 2014 in Actueel, Financieel advies

Steeds meer huishoudens kampen met geldproblemen. Uit een rapport van de Nibud blijkt dat inmiddels zo'n 15% van de Nederlandse bevolking te maken heeft met ernstige betalingsachterstanden. Dit zijn ruim 1,1 miljoen Nederlanders en het Nibud verwacht dat dit aantal nog verder zal stijgen. In dat licht stelt minister Dijsselbloem van Financiën begin oktober van dit jaar in een uitzending van NOS dat banken vaker ‘nee’ moeten zeggen. ‘Dan stel je de aanschaf van een nieuwe keuken maar even uit’. Financiële dienstverleners kunnen een belangrijke rol spelen in het voorkomen van problemen. Zij moeten uiteraard de juiste productinformatie verstrekken. Belangrijker nog is inzicht in de betaalbaarheid van het product op korte en lange termijn te geven. Hier zien wij een kans weggelegd voor ‘repeterend speelgeld’, ook wel discretionair inkomen genoemd.

 

ICT tools voor financieel adviseurs

ICT tools voor financieel adviseurs

op 29 september 2014 in Actueel, Financieel advies

Financieel adviseurs zitten in een veranderde en competitieve omgeving. Wil je als adviseur je bestaansrecht behouden, dan zal je je klanten optimaal moeten bedienen. Denken vanuit de consument is daarbij cruciaal. Een hulpmiddel daarbij is de klantreis financiële dienstverlening. Met deze visuele reis, bestaande uit zeven fasen kun je per stap bepalen hoe je je dienstverlening wilt inrichten. Bepaal vervolgens of je dit al zo faciliteert en met welke ondersteunende systemen. Vervolgens kun je de ‘gaps’ invullen.

Lees hier het artikel van consultant Marijn de Granada in de AM special ICT/Innovatie (sept 2014)

Realisatie Aegon Financieel Dashboard

Realisatie Aegon Financieel Dashboard

op 27 mei 2014 in Actueel, Projecten, Innovatie, omnichannel klantbediening

Aegon heeft als missie om haar klanten in staat te stellen zelf bewust keuzes te maken voor een gezonde financiële toekomst. Klanten willen in toenemende mate zelf grip op hun financiën hebben. Zij willen overzicht, inzicht en oplossingen zelf kunnen regelen. Het Finacieel Dashboard dat Yellowtail onlangs bij Aegon gerealiseerd heeft, en waarvan de eerste versie live is, past bij die missie en klantwensen.

2015 wordt een prachtig jaar voor de hypotheekconsument

2015 wordt een prachtig jaar voor de hypotheekconsument

op 06 november 2014 in Actueel, Innovatie, omnichannel klantbediening

De voorspellingen voor (door)ontwikkeling van andere distributiemodellen voor hypotheken kent u ongetwijfeld wel. Maar hoe staat het eigenlijk met concrete initiatieven? Yellowtail is betrokken bij verschillende projecten en constateerde op basis van een 'rondje in het veld' dat er mooie initiatieven gestart of in ontwikkeling zijn. Hoewel sommige partijen nog in de wachtstand staan met argumenten als 'de online markt is nog klein, vooralsnog kunnen we prima volstaan met intermediaire distributie', zijn andere partijen in een vergevorderd stadium met online en hybride vormen van distributie. Neem bijvoorbeeld de Rabobank waar inmiddels al zo’n 150.000 klanten zelf een hypotheekdossier hebben samengesteld. Of voorlopers als Hetkangewoon.nl, EyeOpen.nl en Startershypotheekonline.nl waar consumenten zelf of met enige hulp een hypotheek kunnen samenstellen en afsluiten. Webcamadvies blijkt inmiddels een geaccepteerde interactiewijze te worden voor steeds grotere groepen consumenten. En ook op het gebied van beheer zien we al mooie ontwikkelingen binnen 'Mijn-omgevingen': klanten kunnen meer en meer zelf scenario’s en mutaties berekenen, uitvoeren, of simpelweg inzicht krijgen in de status van de hypotheek, bouwdepot en aangevraagde mutaties.

Implementatie Figlo technologie bij Achmea zorgt voor klantgerichter advies

Implementatie Figlo technologie bij Achmea zorgt voor klantgerichter advies

op 22 september 2014 in Actueel, Projecten, Hypotheken, omnichannel klantbediening

In 2013 startte Achmea een project op om de bestaande software van de afdeling hypotheekadvies van Centraal Beheer te vervangen. De huidige software was verouderd en voldeed niet meer aan de eisen van het veranderende financiële landschap. In hun zoektocht naar een passende applicatie kwamen zij uiteindelijk terecht bij Figlo. Doorslaggevend voor de keuze waren de schaalbaarheid van de software, de techniek, het enthousiasme van het team en het feit dat de software op termijn niet alleen voor hypotheken ingezet kan worden, maar Achmea breed voor financiële planning.

 

Klanten zijn geen eenheidsworst; het toevoegen van menselijkheid aan het proces

Klanten zijn geen eenheidsworst; het toevoegen van menselijkheid aan het proces

op 06 mei 2014 in Actueel, Financieel advies, omnichannel klantbediening

Dienstverlening vindt steeds meer online plaats en u heeft uw processen daar optimaal op ingericht. Daardoor lijkt iedere klantreis ogenschijnlijk conform een 'happy flow' te verlopen. Maar de kans bestaat dat uw klanten zich in bepaalde situaties niet senang voelen bij deze min of meer gedwongen route en een andere service van u verwachten. Dat zijn de momenten waarbij u heel gemakkelijk de connectie met uw klanten verliest. Met alle gevolgen van dien: lagere conversie, lagere klanttevredenheid, negatieve klantreviews..

<<  1 2 3 4 5 [67  >>  

  • "We hebben Yellowtail leren kennen als deskundig, enthousiast en gedreven. Samen hebben we een prachtige online tool gebouwd, waarbij onze klanten de voorbereiding op advies en het afsluiten van een hypotheek eenvoudig digitaal kunnen doen."

    Hans de Wolff | Directeur Particulieren bij Triodos
  • "Het adviesrapport is nu dynamisch opgebouwd. Dat stelt zeker dat onze adviseurs een compliant en een zo klantgericht mogelijk advies geven."

    Harry Schoon | Achmea
  • "Yellowtail heeft Independer uitstekend ondersteund bij de beantwoording van het technologie-vraagstuk en met specifieke expertise op gebied van online klantbediening in de hypotheekmarkt."

    Roel ter Brugge | Manager Projecten, IT en Innovatie | Independer