Strategie

Strategie

Yellowtail begeleidt uw organisatie bij het opzetten van een digitale- of omnichannel strategie. Wij zorgen ervoor dat uw financiële dienstverlening eenvoudig, laagdrempelig, self-service én onderscheidend wordt en de consument vroeg in het proces zekerheid krijgt. De consument kiest zijn eigen proces en bepaalt wanneer, waar en via welk distributiekanaal hij bediend wil worden.

Strategie

Van idee tot oplevering betrokken

In nauwe samenwerking met uw eigen mensen en gespecialiseerde partners formuleren wij een duidelijke visie, business case en stappenplan. We definiëren doelen en stippelen een concrete en werkbare implementatie-aanpak uit waarin middelen, mensen, financiën en tijd op elkaar zijn afgestemd. Ons devies: denk groot, maar zet kleine stappen. Wij blijven van idee tot oplevering betrokken.

In nauwe samenwerking met uw mensen en gespecialiseerde partners formuleren wij een duidelijke visie, business case en stappenplan.

Business model- en waardepropositie canvas

In de ontwerpfase maken we graag gebruik van beproefde en effectieve methodes, zoals het business model canvas en het waardepropositie canvas. Samen met uw medewerkers brengen we op deze wijze snel en scherp in kaart hoe uw (nieuwe) propositie kan inspelen op klantbehoeften en wat daar precies voor nodig is. Resultaat is een scherpe waardepropositie en een weldoordacht business model.

Customer Journey Mapping

Wij zetten ‘customer journey mapping’ in voor het gezamenlijk uitwerken van innovatieve bedieningsconcepten en het optimaliseren van klantprocessen en diensten. De klantreis staat hierbij centraal. Op deze wijze maken we zichtbaar waar in het klantcontact verbeteringen mogelijk zijn om een optimale klantbeleving te realiseren over alle kanalen heen. Het helpt uw organisatie om een product of dienst te bekijken vanuit de ogen van de klant, zodat u erachter komt waar kansen liggen voor verbeteringen.

Betere klantbeleving en efficiëntie in klantprocessen

Wij gebruiken deze methode omdat deze ons helpt in het creatieve proces om samen met onze klanten nieuwe bedieningsconcepten en innovatieve diensten te ontwikkelen. De kracht hiervan is niet alleen dat het de klantbeleving verbetert, maar ook zorgt voor efficiëntie in klantprocessen.

Visualiseer het nieuwe concept

Wij geloven erin dat je een nieuw concept in een zo vroeg mogelijk stadium heel concreet moet maken. Geen ellenlange powerpoints, maar een serieuze ‘proof of concept’ of werkende klantreis. Ook een inspirerende video van het beoogde resultaat kan heel effectief zijn. Op deze wijze krijgt u veel sneller de handen op elkaar en lukt het u belangrijke stakeholders vroegtijdig te enthousiasmeren.

Wilt u intern uw belangrijke stakeholders overtuigen? Wij kunnen in korte tijd een inspirerende Proof of Concept of werkende klantreis uitwerken.

Op zoek naar een toekomstbestendige omnichannel strategie?

Neemt u dan contact op met Matthijs Mons via mmons@yellowtail.nl.

 

  • "Het adviesrapport is nu dynamisch opgebouwd. Dat stelt zeker dat onze adviseurs een compliant en een zo klantgericht mogelijk advies geven."

    Harry Schoon | Achmea
  • "We hebben Yellowtail leren kennen als deskundig, enthousiast en gedreven. Samen hebben we een prachtige online tool gebouwd, waarbij onze klanten de voorbereiding op advies en het afsluiten van een hypotheek eenvoudig digitaal kunnen doen."

    Hans de Wolff | Directeur Particulieren bij Triodos
  • "Yellowtail heeft Independer uitstekend ondersteund bij de beantwoording van het technologie-vraagstuk en met specifieke expertise op gebied van online klantbediening in de hypotheekmarkt."

    Roel ter Brugge | Manager Projecten, IT en Innovatie | Independer