User Experience & Design

User Experience & Design

Alles in het leven is een ervaring; een experience. Bijvoorbeeld met pensioen gaan, het kopen van een huis of het sparen voor een doel. Het is voor financiële dienstverleners belangrijk dat zij deze ervaringen zo betekenisvol en relevant mogelijk maken. Yellowtail helpt financiële dienstverleners bij het creëren van een excellente gebruikerservaring in het ontwerp en de implementatie van nieuwe diensten, processen, producten en concepten.

User Experience & Design

Optimale balans tussen design en functie

We zorgen niet alleen voor een mooie voorkant of een technisch gezien perfecte tool, maar slaan juist de brug tussen business, IT, en gebruikerservaring. We zoeken de balans tussen ontwerp en functie en zorgen ervoor dat de consument geholpen wordt met de beste oplossing voor zijn probleem of vraag. Dit gebeurt niet eenmalig of ad-hoc, maar wij zien dit als het continu managen van de experience cycle. 

We zoeken de balans tussen design en functie en zorgen ervoor dat de consument geholpen wordt met de beste oplossing voor zijn probleem of vraag.


Unieke combinatie van UX, business-, IT-, en domeinkennis

Softwarepartijen denken vaak vanuit standaarden en hebben weinig kennis van en aandacht voor UX design. Daarentegen hebben veel designpartijen geen of weinig inhoudelijke kennis van financiële dienstverlening of de benodigde business expertise om concepten goed te implementeren. Zij ontwikkelen vaak mooie ontwerpen, die in de praktijk niet of nauwelijks in de originele vorm gerealiseerd kunnen worden, bijvoorbeeld omdat zij niet verenigbaar zijn met de (bestaande) architectuur of inhoudelijk niet kloppen.

Concepten neerzetten van A tot Z

Door de combinatie van onze business-, technologie- en inhoudelijke domeinexpertise kunnen wij als geen ander concepten realiseren. Met de extra aandacht op UX design kunnen we vanuit onze core competenties concepten neerzetten van A tot Z. Of het nu gaat om een website, portal of app. Daarmee blijven uw kosten laag en ontwikkelen we bedieningsconcepten die echt werken in de praktijk.

Wilt u ook een excellente gebruikerservaring creëren?

Neemt u dan contact op met Bira Thanabalasingam, via bira@yellowtail.nl.

  • "We hebben Yellowtail leren kennen als deskundig, enthousiast en gedreven. Samen hebben we een prachtige online tool gebouwd, waarbij onze klanten de voorbereiding op advies en het afsluiten van een hypotheek eenvoudig digitaal kunnen doen."

    Hans de Wolff | Directeur Particulieren bij Triodos
  • "Yellowtail heeft Independer uitstekend ondersteund bij de beantwoording van het technologie-vraagstuk en met specifieke expertise op gebied van online klantbediening in de hypotheekmarkt."

    Roel ter Brugge | Manager Projecten, IT en Innovatie | Independer
  • "Het adviesrapport is nu dynamisch opgebouwd. Dat stelt zeker dat onze adviseurs een compliant en een zo klantgericht mogelijk advies geven."

    Harry Schoon | Achmea